Gérecz Petra - Sziklákon, vízeséseken át…

2018.07.13

Canyoning

Jahh, hogy ez mi?

Adott egy kanyon. Jelen esetben az Isonzó folyó gyönyörű része a maga sziklás, vízeséses, zúgós, 6 fokos vizével. És adott egy maréknyi ember, akik úgy gondolják, hogy (képzett túravezetők segítségével) hol a mélyvízbe ugorva, hol seggen/hason/háton csúszva lemerészkednek az aljba.

Egy júniusi péntek délután volt a találkozó a Hungaroraft kis raktáránál, ahol megkaptuk a felszerelést (neoprén nadrág, kabát, cipő, sisak) aztán elkocsikáztunk a tett helyszínére, a Susec kanyonhoz. Itt kezdődött a tortúra, amit úgy képzelj el, hogy bugyira vetkőztünk (na jó, a lányok bikinire, de a srácok tényleg kisgatyában nyomták :D), felhúztuk a neoprén cipőnket, a fejünkbe nyomtuk a sisakot, hátunkra vettük a cuccot és nekivágtunk a 25 perces gyalogtúrának egy meredek erdei ösvényen fel a kanyonba. El tudod ezt képzelni?! Segítek...

Fent tetőtől talpig neoprénbe öltöztünk (volt, akit szó szerint beleráztak) aztán egy rövid "Hogyan csússz, hogyan ugorj." kurzus után hipp hopp nyakig a jéghideg vízben találtuk magunkat. A víz hosszú évek alatt természetes csúszdákat alakított ki a sziklákban, amin őrült canyoningosként úgy csúszkáltunk, mint a gyerekek. Ahol a mélység engedte, ott 3-4 méterről ugrottunk a vízbe. A túravezetőink nem egyszer tettek tanúbizonyságot pszichológiai megnyugtató/rábeszélő képességeikről, amit ezúton is szeretnénk megköszönni nekik. Hiszen egynéhányunk a rajtkőről sem szívesen ugrik a medencébe, Bovecban mégis átlépték a komfortzónájuk határát!

Körülbelül 8-10 csúszás és ugrás után a kanyon aljához közeledve jött a két legnagyobb falat. Egy 8 és egy 12 méteres csúszda. Mit csúszda... Vízesés!!! Ez a két kis drága már opcionális volt, aki akart, kimászhatott és lesétálhatott a kanyon partján, de a brigád jó része még ezt is bevállalta.

Amikor kiülsz 12 méter tetejére, (egy 4 emeletes ház magassága) mondhatni cseppet megemelkedik az adrenalin szinted. Aztán a túravezetőd a mentőmellényednél fogva lejjebb enged egy fél métert. Így már a zubogó víz felületén fekszel, keresztbe tett karokkal és lábakkal. Még utoljára megfordul a fejedben, hogy ugyan "mi a francot keresel te itt", végül úgy enged el, mint a zacskó fülét. És zuhansz... Nem egészen másfél másodperc alatt csobbansz a vízben és egyetlen egy gondolat jut eszedbe, mégpedig: "AztamarhaMenjünk mégegyszer!" Úgyhogy igen, baromi jó élmény. :D

Visszatérve a kocsikhoz kihámoztuk magunkat a neoprénből (még nem eldöntött, hogy fel vagy levenni nehezebb), a nap hátralévő részét pedig pihivel, kis iszogatással, beszélgetéssel töltöttük a törzshelyünkön, a Fekete Bárányban.

Egy igazán aktív hosszú hétvégét tudhatunk magunk mögött, futással, túrákkal fűszerezve. Biztos vagyok benne, hogy jövőre nagyobb létszámmal képviseljük magunkat, mert tuti, hogy ehhez már Te is kedvet kaptál! ;)