Gérecz Petra - Visegrádi túranapló

2019.05.06

A BodyCode Team néhány lelkes tagjával egy igencsak jó hangulatú túrával ünnepeltük a május 1-et. Reggel 9 órás találkozó után, a Dömösi kempingtől indulva először felmásztunk a Rám-szakadékon. A szurdokban nem volt sok víz, így egy kevés sártól eltekintve viszonylag tisztán úsztuk meg ezt a gyönyörű szakaszt. Ezután a Lukács-árkon keresztül tértünk vissza ahhoz az elágazóhoz, ahol a túraútvonal a Visegrádi-hegység egyik legnevezetesebb látványossága, a Prédikálószék felé fordul.

Az ösvény először felkaptat a Vadálló-kövekhez. A vulkáni sziklacsoport között sétálva magával ragad a természet ereje, csúcsukról pedig pazar kilátás nyílik a Dunára. Ez a látvány már önmagában megérne egy túrát, de ha már itt voltunk, továbbmentünk a Prédikálószékhez. A kilátónál és a keresztnél hemzsegett a turista, futó, biciklis, család, gyerek, kutya, macska, egyszóval mindenkit kicsalt a jó idő. Töménytelen mennyiségű fotó és egy fél óra pihenő után magunk mögött hagytuk a Dunakanyart. Habár az előrejelzés borút és esőt jósolt, a napsütés még akkor is kitartott, amikor a kocsikhoz visszatérve elindultunk hazafelé.

Nagyszerű túrán vagyunk túl, amit mi sem bizonyít jobban, hogy lefelé gyorsan ki is tűztük a következő időpontot! Remélem, még nagyobb számban veszünk majd részt rajta. ;) Találkozunk május 25.-én.