Seres Balázs - Bovec2

2018.07.19

Petra történetéhez (https://www.bodycode.hu/l/gerecz-petra-sziklakon-vizeseseken-at/) csak annyit fűznék még hozzá, hogy a Fekete Bárány valóban egy nagyon hangulatos kis kocsma. A Lasko sör nagyon finom, de vigyázzatok a zeller pálinkával. Erősebb, mint gondolnátok! :D

Szombat volt a harmadik napunk Bovecben, ezen a napon mentünk el egy kellemes déli rafting túrára. Én sosem raftingoltam még, de kíváncsian vártam milyen élmény lehet. A patak, ahol útra keltünk valóban gyönyörű, nem mellesleg ezen a részen forgatták a Gyűrűk ura egyik jelenetét!

A raftingnak a lényege hogy kilencen bemásztok egy nagy csónakba, és eveztek lefele a folyón. Ez még annyira nem nagy szám, de a látvány és az élmény biztosan azzá teszi. Szerencsére az idő is jó volt és persze útközben van rengeteg kisebb és nagyobb szikla, amiknek neki lehet ütközni, mint a dodzsemben. A mi túravezetőnk élvezettel vezetett neki minket ezeknek. Bő másfél órán keresztül mentünk végig ezen a folyószakaszon és útközben egyszer még meg is álltunk, hogy a csónakunkból rögtönzött csúszdát alakítva kicsit ugráljunk, az amúgy nem túl meleg vízbe.

A neoprén ruha ugyan segít melegen tartani, de ha a víz bemegy a nyakadnál és végig csurog a hátadon...nos az nem kifejezetten kellemes. Ám a látvány és az élmény mindenképp kárpótolt minket. Mivel még volt időnk bőven a vacsoráig, ezért elmentünk egy kis túrára. Nem messze a szállásunktól ott volt a Boka vízesés.

3 féle túraútvonal is vezet a vízeséshez. Könnyű, közepes és nehezebb szintű. Mi a közepeset választottuk, ami egy órás túrát jelentett a csúcsig. Az útvonal nagyszerű volt. Volt ahol csak laza erdei séta, és volt olyan, ami már szinte Spartan nehézségű négykézláb mászós szakasz volt. Egyszóval elég izgalmas volt a túra és persze a látvány a csúcson mindenképpen megérte a sok mászást.

Vasárnap elindultunk haza, ám a szlovén-olasz határon van a Predel hágó, aminek az alján van egy tó, ahol megálltunk kicsit feltöltődni. Szép táj, kristálytiszta víz és egy kis családi étterem volt ott. Mindenki megmártózott kicsit a tóban és azért csak kicsit, mert a tó vize iszonyatosan hideg.

De még így is volt, aki úszkálás mellé még SUP-ozott vagy kajakozott egy kicsit. Utána pedig alaposan bekajáltunk. Néhány tipp, ha ti is itt akartok enni. A pincérre sokat kellett várni, hiába integetsz, sok idő kell nekik, mire felveszik a rendelésed. Ha már igazi kis olasz vendéglőbe mész, érdemes olasz kaját is rendelned. Ne itt akarj hamburgert enni, mert te is így jársz:

Összegezve a túránkat, azt kell, hogy mondjam, valóban megéri eljönni ide. A szállás nyugodt és csendes, a kilátás és a táj gyönyörű, és a Hungaroraft túravezetői nagyon jó fejek és szuper élményt biztosítanak.

Jövőre biztosan visszatérünk! Addig is edzünk, ha van kedved csatlakozni figyeld az oldalunkat további információkért!